جمعه , آوریل 19 2024
آموزش وردپرس
خانه / آخرین دستاوردهای صنعتی / جوشکاری لیزر در صنایع نفت و گاز
جوشکاری لیزر بیلوز

جوشکاری لیزر در صنایع نفت و گاز

جوشکاری لیزر بیلوز ولو (Bellows Valve)

بیلوزها اتصالات انعطاف پذیری هستند که به طور گسترده در صنایع به منظور جذب شوک های حرارتی و مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. عمده و ظیفه بیلوز، جلوگیری از فشار برگشتی است. طراحی این قطعات به دلیل حساسیت و نیاز به دقت بالا در عملکرد نیازمند محاسبات دقیق و استفاده از تکنولوژی های به روز است. هدف اصلي استفاده از  Bellows Seal ها در فرآيندهايي است كه مواد سمي در آنها در جريان است و عدم نشت سیال به بیرون از اهمیت فراوانی برخوردار است. تنها عيب Bellows Seal ها محدوديت استفاده از آنها در دما و فشار پايين می باشد. همچنین عمر مفيد آنها نيز مشخص نيست و نمیتوان زمان خاصي را به آن نسبت داد.

کاربرد جوشکاری لیزر در صنایع نفت و گاز

یکی از خاص ترین کاربردهای جوشکاری لیزر در صنایع نفت و گاز، بیلوز ولو ها می باشند. از مهمترین قسمت های این تجهیز، اتصال آب بند قسمت آکاردئونی به فلنج یا محور اصلی بیلوز می باشد. جوشکاری لیزر ورق آکاردئونی با ضخامت 0.2 میل (200 میکرون) بصورت روتاری و بدون استفاده از فلز پرکننده با موفقیت در مرکز لیزرهاب انجام شده است. جوشکاری لیزر بیلور ولو بنا به درخواست یکی از شرکت های پتروشیمی فعال در کشور انجام شده است. کلیپ جوشکاری این قطعه را در اینستاگرام مرکز لیزرهاب مشاهده فرمایید.

 

جوشکاری لیزر پلاگ ولو (Plug Valve)

شیرهای سماوری یا همان پلاگ ولو ها معمولاً جهت قطع و وصل حرکت مایعات و گازها در خطوط پایپینگ صنایع نفت، گاز و انرژی استفاده می شوند. بدنه این شیرها همیشه به شکلی طراحی می شود که بتوان از مجرابند مخروطی یا استوانه ای استفاده کرد، تا جریان سیال را کنترل کند. مجرابند این شیرها دارای یک سوراخ برای عبور جریان می باشد. با چرخاندن 90 درجه ای دسته قسمت سوراخ شده مجرابند با ورودی و خروجی شیر در یک راستا قرار می گیرند و باعث باز شدن مسیر می گردد.

کاربرد جوشکاری لیزر در صنایع نفت و گاز

یکی از کاربردهای جوشکاری لیزر در صنایع نفت و گاز ، جوش لیزر تجهیزی از یک پلاگ ولو می باشد که در مرکز لیزرهاب با موفقیت انجام شده است. دمای قطعه در حین جوشکاری 60 درجه سانتی گراد بوده و باعث عدم آسیب رسیدن به تفلون زیر فلنج می شود. کلیپ جوشکاری این قطعه را در اینستاگرام مرکز لیزرهاب مشاهده فرمایید.

جوشکاری لیزر در صنایع نفت و گاز
جوشکاری لیزر در صنایع نفت و گاز

LaserHub Services

مرکز تحقیقاتی-صنعتی لیزرهاب با بهره گیری از توان علمی مهندسین متالورژِی و مکانیک و همچنین در اختیار داشتن دستگاه های به روز و پیشرفته جوش، برش و حک با لیزر آماده انجام پروژه های صنعتی در این حوزه می باشد. برای آگاهی و مشاهده آخرین پروژه های انجام شده، به کانال تلگرام این مرکز به نشانی LaserHub2018@ مراجعه کنید. همچنین جهت مشاهده سایر خدمات صنعتی مرکز لیزرهاب و آخرین پروژه های انجام شده این مرکز بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

کانال تلگرام لیزرهاب   سایر خدمات صنعتی مرکز لیزرهاب   آخرین دستاوردهای صنعتی    خدمات پژوهشی مرکز لیزرهاب

درباره ی محمد علی رضایی

همچنین ببینید

جوشکاری لیزر روتاری ترموکوپل

ترموکوپل صنعتی و انواع آن ترموکوپل صنعتی یکی از پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین سنسورهای دمایی محسوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *