پنج‌شنبه , آوریل 18 2024
آموزش وردپرس
خانه / آخرین دستاوردهای صنعتی / جوشکاری لیزر دیافراگم

جوشکاری لیزر دیافراگم

مقدمه

کمپرسور دیافراگمی یکی از انواع کمپرسور رفت و برگشتی است که دارای رینگ پیستون و رادسیل پشتیبان می باشد. در کمپرسور دیافراگمی عمل فشرده سازی توسط یک ممبران قابل انعطاف یا همان دیافراگم انجام می شود. عمل رفت و برگشت این ممبران انعطاف پذیر(دیافراگم) توسط یک میله و میل لنگ صورت می گیرد. فقط ممبران انعطاف پدیر(دیافراگم)  و بدنه کمپرسور دیافراگمی با گاز در تماس هستند. از همین رو، کمپرسور دیافراگمی بهترین گزینه برای فشرده کردن گازهای سمی یا قابل انفجار می باشد. دیافراگم باید آنقدر مقاومت داشته باشد که بتواند فشار گاز ورودی به کمپرسور دیافراگمی را تحمل کند. همچنین بسته به نوع گاز باید برخی ترکیب های شیمایی نیز در ساخت دیافراگم به کار رود و همینطور باید در برابر گرما نیز مقاومت خوبی داشته باشد.

نحوه عملکرد دیافراگم

روش کار یک کمپرسور دیافراگمی بسیار ساده است، چرا که فقط از دو بخش سیستم گاز و سیستم هیدرولیک تشکیل شده است. سیستم گاز در کمپرسور دیافراگمی دارای سه قطعه دیافراگمی و دو شیر یکطرفه (چک ولو) برای ورود و خروج گاز است. دیافراگم که معمولا از جنس فلزی است در واقع نقش جداکننده این دو بخش از یکدیگر را نیز بر عهده دارد. سه دیافراگم فلزی و تخت مورد استفاده در کمپرسور دیافراگمی در درون دو حفره محکم شده اند و شیرهای یکطرفه (چک ولو) ورودی و خروجی نیز در کنار این سه دیافراگم قرار دارند. شیرهای یکطرفه (چک ولو) به سادگی قابل دسترسی هستند و می توان بدون باز کردن کمپرسور دیافراگمی آنها را تعمیر یا تعویض کرد.

جوشکاری لیزر دیافراگم

جوشکاری لیزر دیافراگم

جوشکاری لیزر دیافراگم استیل بصورت روتاری در مرکز تحقیقاتی صنعتی لیزر ایران (لیزرهاب) با موفقیت انجام شده است. از آنجایی که دیافراگم تحت فشار گاز ورودی زیادی است، استحکام درز اتصال از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی بواسطه ماهیت گاز عبوری، درز اتصال باید کاملا Seal (آب بند) باشد. دیافراگم جوشکاری شده با لیزر هر دو تست مربوطه را پاس کرده است. همچنین همانطور که در تصویر مشاهده می شود از کیفیت ظاهری خوبی نیز برخوردار است.

برای آگاهی از آخرین پروژه های انجام شده، به کانال تلگرام این مرکز به نشانی LaserHub2018@ مراجعه کنید.

همچنین جهت مشاهده سایر خدمات صنعتی و پژوهشی این مرکز  بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

کانال تلگرام لیزرهاب   سایر خدمات صنعتی مرکز لیزرهاب   آخرین دستاوردهای صنعتی    سایر خدمات پژوهشی مرکز لیزرهاب

درباره ی محمد علی رضایی

همچنین ببینید

جوشکاری لیزر میل سوپاپ

میل سوپاپ یا میل بادامک ميل‌سوپاپ، ميله يا شافت توپري است كه حرکت دورانی موتور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *